اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 15:50

یکشنبه, 05 مرداد 1399 ساعت 11:30
  • .

دستگاه های اجرایی به وظایف خود در قبال کودکان کار عمل کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود در قبال کودکان کار عمل کنند.

به گزارش نسیم امروز، محمدتقی آریان در ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات کودکان کار و خیابان یک کار همگانی و مشترک است زیرا اگر قرار بود تنها وظیفه یک دستگاه اجرایی می شد دیگر نیازی به تنظیم آیین نامه ها نبود و این در حالیست که برای ۱۲ دستگاه اجرایی وظایفی تعریف شده است.

وی افزود: بحث کودکان کار و خیابان با یکدیگر متفاوت است اما بی ارتباط باهم نیستند که اعتقاد داریم در این مسیر باید از توانمندی های نهادهای مردمی به بهترین شکل استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد : نیازمندی های آموزشی کودکان کار و خیابان احصا شود ضمن آنکه سازمان فنی و حرفه ای موظف به ارائه آموزش های مهارتی به این خانواده ها هستند.

وی بیان کرد : موضوع آموزش رایگان خانواده های کودکان کار و خیابان حائز اهمیت بوده و برای دستگاه های اجرایی مربوطه نیز وظایفی تعریف شده است.

آریان افزود: اگر به مشکلات حوزه کودکان کار و خیابان رسیدگی نشود این افراد درتابلوی اجتماع قرار میگیرند بنابراین دقت بیشتری در ارائه خدمات به این کودکان صورت گیرد.

وی با گلایه از عدم حضور برخی مدیران در این نشست ، گفت: از جلسات آتی این نشست کوتاهی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و درصورت بی اهمیت جلوه دادن این جلسات و کوتاهی در وظایف، با راهکارهای قانونی برخوردهای قاطعانه صورت میگیرد.

آریان خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد ضعیف برخی ادارات این نشست به جای هر ۶ ماه هر ۳ ماه برگزار می شود و اعضای جلسه نیز باید اطلاعات کافی از مصوبات را داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات نشست امروز تا ۲۴ ساعت آینده گفت: هلال احمر و کمیته امداد طبق لیست ارسالی سازمان بهزیستی درخصوص تهیه و تحویل اقلام بهداشتی و غذایی برای کودکان کار اقدامات لازم را انجام دهد و اداره صمت با همکاری اداره کار و تعاون بازدیدی از اصناف داشته باشند تا ممانعت به کارگیری کودکان زیر ۱۵ سال در اصناف لحاظ شود همچنین دادگستری نیز اموزش های لازم حقوقی و قانونی به اصنافی که کودکان کار و خیابان درآن مشغول به کار هستند را انجام دهد.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 06 مرداد 1399 ساعت 10:00
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره