اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 04:31

دوشنبه, 16 آبان 1401 ساعت 10:30
  • .

زمینه تبدیل پژوهش به ثروت فراهم شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان از پژوهشگران حمایت کنند تا زمینه علم به ثروت فراهم شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته "پژوهش و فناوری" در خراسان شمالی اظهارداشت: دستگاه های اجرایی از اعتبار بخش پژوهش خود برای تقدیر از پژوهشگران استفاده کنند و در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش مشارکت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین " افزود: موضوع پژوهش و فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با توجه به شعار سال به این مهم بیشتر پرداخته شود.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: علاوه بر تقدیر از پژوهشگران در زمینه های مختلف باید از افراد نو آور مستقل نیز در این هفته تقدیر شود تا با اراده بیشتری فعالیت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در 2 سال اخیر شرایط کرونا هفته پژوهش را تحت تاثیر قرار داد اینک این برنامه ها برای نهادینه کردن این فرهنگ به صورت حضوری و پررنگ برگزار شود.

تولید ثروت در گرو تجاری سازی ایده ها

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در ادامه گفت: کشورمان با یک درصد جمعیت جهان ۲ درصد تولید علم را بر عهده دارد که از این نظر در دنیا رتبه ۱۵ را داراست.

محمدرضا قربانی افزود: کشورمان در شاخص تولید پژوهش به ثروت رتبه ۷۱ جهان را دارد و با وجود تلاش های اخیر در سال جاری رتبه تولید نوآوری و فناوری به ۵۳ رسیده است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه در این شاخص رشد خوبی داشته ایم ولی خلاء های زیادی وجود دارد چرا که بیشتر پژوهش ها در کتابخانه ها خاک می خورند و تبدیل به علم و ثروت نمی شوند.

قربانی افزود: در کنار تقدیر از پژوهشگران از افراد نخبه و فناور مستقل در زمینه های مختلف نیز تقدیر شود تا این افراد در این زمینه بیشتر تشویق شوند.

وی یادآور شد: اینک نیاز جامعه تبدیل پژوهش و ایده به تولید ثروت و درآمد است که فعالیت ها در این راستا را باید بیشتر افزایش دهیم.

مقرر شد که از ۱۹ نفر از پژروهشگران و فناوران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی، پارک علم و فناوری و فناور مستقل خراسان شمالی تجلیل و تقدیر شود.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند. / ایرنا

آخرین ویرایش در دوشنبه, 16 آبان 1401 ساعت 12:30
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره