اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 03:48

دوشنبه, 19 ارديبهشت 1401 ساعت 11:37
  • .

رضایت 90 درصدی مردم از عملکرد دستگاه قضایی استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رضایتمندی بیش از 90 درصدی مراجعین به دستگاه قضایی استان، طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده با اشاره به نکات و بایسته ها و مقررات پیش بینی شده در سند تحول قضایی، تلاش در راستای تقویت قابل توجه شاخص های عملکردی دستگاه قضایی استان را در حوزه های مختلف منطبق با سیاست های کلان دستگاه قضایی امری بسیار مهم و ضروری توصیف و تصریح کرد: این سند افق پیش رو و چشم انداز آتی دستگاه قضایی را در سطوح مختلف ترسیم و پیش بینی کرده و همه ما به ویژه مدیران قضایی استان وظیفه داریم با عزم و اراده جدی زمینه های لازم را برای تحقق این اهداف و برنامه ها فراهم سازیم.

وی همچنین به سخنان اخیر معاون اول قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان ایلام اشاره کرد و گفت: همانطور که ایشان اذعان داشته اند برنامه تحولی در دستگاه قضایی موجب بروز شدن سازوکار ارائه خدمات، تسهیل روند انجام امور مردم و افزایش قابل ملاحظه اعتماد عمومی به نظام قضایی و مهمتر از همه اقدامی ماندگار و پایدار خواهد بود.

براتی زاده تصریح کرد: بدون شک،تحول در دستگاه قضایی، موجب تسهیل روند انجام امور مراجعین و دسترسی آسان آنان به عدالت می شود و حفظ کرامت شهروندان و مراجعه کنندگان و افزایش اعتماد عمومی از جمله آثار و برکات ارزنده چنین تحولی به شمار می رود.

وی از تسهیل موجبات تحقق عدالت در تمامی سطوح و شؤون قضایی، اهتمام جدی و تلاش مضاعف در راستای سرعت بخشیدن به فرایند دادرسی ، رفع اطاله دادرسی و حفظ کرامت مردم و کارکنان دستگاه قضایی بعنوان بخش هایی از مهمترین برنامه های دوران تحول یاد و اظهار کرد: بدون شک با حمایت های گسترده مدیریت کلان دستگاه قضایی امروز باور داریم که با استفاده از فناوری های نوین می توانیم بهتر و بیشتر از گذشته به مردم خدمت کنیم طوری که آثار آن کاملا عینی، ملموس و مشهود باشد و باعث جلب رضایتمندی عمومی گردد.

براتی زاده، بکارگیری ابزارها و روش های نوین را از جمله تمهیدات لازم برای تشکیل دولت الکترونیک برشمرد و در ادامه به نقش الکترونیکی شدن مناسبات اداری در سرعت بخشیدن به روند انجام کار اشاره و خاطرنشان کرد: بدون تردید سرعت و سهولت انجام کاری که امروز در دستگاه قضایی صورت می پذیرد با گذشته قابل مقایسه نیست. چراکه با کوتاه کردن مدت زمان انجام کار از جمله تسریع در روند استعلامات، هم روند دسترسی قضات به اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم گیری قضایی هموار شده و هم مردم می توانند با اطمینان خاطر بیشتر و در عین حال با حفظ محرمانگی اطلاعات و صیانت از داده های شخصی، در مسیر مساعد برای پیگیری مطالبات خود و احقاق حقوقشان گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اجرای طرح نظرسنجی مراجعین از سوی روابط عمومی دادگستری کل استان در سال های گذشته و به ویژه در سال 1400 بیان کرد: در سال قبل، بیش از 24 هزار مراجعه کننده با مدیران قضایی استان دیدار کردند که سهم حوزه ریاست دادگستری کل استان از این تعداد، 4 هزار و سهم شهرستان ها نیز 20 هزار مراجعه کننده بوده است.

وی افزود: این در حالی است که بر اساس داده های آماری و ماحصل مصاحبه های تصویری از مراجعین به دستگاه قضایی، بالای 90 درصد مراجعه کنندگان در این نظرسنجی نشان دادند که از عملکرد دستگاه قضایی استان به ویژه در حوزه حفظ کرامت مراجعین و تکریم ارباب رجوع راضی هستند و این واقعا امیدوار کننده و مایه افتخار است.

وی در پایان ضمن قدردانی از اهتمام جدی مدیران قضایی، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان در راستای حصول این موفقیت بزرگ و ارزشمند از آنان خواست در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت آنان بیش از پیش تلاش کنند.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 19 ارديبهشت 1401 ساعت 11:37
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره