اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 09:39

شنبه, 04 بهمن 1399 ساعت 09:20
  • .

جشنواره تئاتر آیات دریچه معرفی ارزش‌های ناب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: جشنواره تئاتر آیات دریچه معرفی ارزش‌های ناب اسلامی است و تئاتر می‌تواند با به نمایش گذاشتن برداشت‌های خود از ارزش های دینی، آن را به جهانیان معرفی کند.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در آیین پایانی سومین جشنواره ملی تئاتر آیات اظهار داشت: امسال ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز سالن‌های تئاتر استان داده شده است تا نوسازی لازم در این عرصه انجام شود.

وی افزود: هنرمندان در هر عرصه ای می توانند جایگاه ویژه خود را در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه سبک زندگی اسلامی محقق کنند.

وی با اشاره به اثر عاشورای استاد فرشچیان گفت: این اثر در ذهن ها ماندگار است و راه را برای بشریت نشان داد همانند شهادت سردار سلیمانی که به جهانیان آزادی و حریت را آموخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در این آیین گفت: هنرمند با درک ندای فطرت و شکوفاسازی آن اثر ماندگاری را تولید می کند که در حکم حسنه جاریه است.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: تئاتر آیات با آموزه‌های دینی و قرآن ارتباط دارد که اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارد.

وی در ادامه گفت: دشمنان همواره برای از بین بردن آموزه های قرآن تلاش می کنند اما چون این کتاب آسمانی با فطرت و هنر در هم آمیخته است قادر به چنیین کاری نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این آیین اظهار داشت: هر چند تعطیلی فعالیت ها و مراکز فرهنگی و هنری فرصت کمی را پیش روی هنرمندان قرار داد، اما این مقوله مانع فعالیت هنری هنرمندان علاقه مند به هنر دینی نشده و آن ها، آثار خود را در بستر جشنواره تئاتر آیات عرضه کردند.

حسین فرخنده افزود: ۷۶ متن نمایشی از ۲۶ استان به این جشنواره ارسال شده بود که پس از بازخوانی، متون ۲۱ متن برای تولید از ۱۳ استان کشور و راهیابی آن ها به مرحله بازبینی بودیم.

وی برگزاری مجازی جشنواره تئاتر آیات را نخستین تجربه استان دانست و افزود: از هنرمندان خواستیم تا بار دیگر آثار برگزیده خود را برای داوری ضبط کنند تا کار تمامی عوامل اجرایی تئاتر دیده شود.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات گفت: از مجموع هشت اثر پذیرفته شده در نهایت هفت اثر با یکدیگر به مرحله نهایی راه یافت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیران استان خراسان شمالی تجلیل شد.

آخرین ویرایش در شنبه, 04 بهمن 1399 ساعت 09:20
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره